Iris
Medewerker Klantenservice
De Doetinchemse Iris maakt sinds maart 2025 deel uit van Sité, waar zij met veel enthousiasme aan de slag is gegaan als Medewerker Klantenservice. Aan haar overstap naar de woningcorporatiesector gaat een andere carrière vooraf: jarenlang was Iris namelijk actief als accountmanager in de bouwsector. “Toch merkte ik dat ik toe was aan iets nieuws”, steekt Iris van wal. Deze wens bracht haar bij Sité.
Betekenisvol contact
“Hoe ik bij Sité terecht ben gekomen?” Herhaalt Iris de vraag terwijl ze haar glas op tafel zet. “Na jarenlang actief te zijn geweest in het bedrijfsleven, was ik op zoek naar iets dat me meer in de maatschappij zou zetten.”
Wat hetgeen was dat ze zocht wist Iris nog niet, maar door de goede gesprekken met Susan Landman, Interim Recruiter, kreeg dat steeds meer vorm. Iris: “Ik besloot uiteindelijk gewoon de sprong te wagen. De functie van Medewerker Klantenservice was op het eerste gezicht misschien niet een functie waar ikzelf voor zou kiezen, maar met de ervaring die ik meeneem kan ik écht betekenis geven aan het contact met onze huurders.”

Een dag vol afwisseling en uitdaging
Op een gemiddelde werkdag beantwoordt Iris tal van telefoontjes, helpt ze huurders en partners aan de balie met uiteenlopende vragen én signaleert ze kansen om de dienstverlening van Sité te verbeteren. “Een perfecte werkdag bestaat niet, maar het geeft voldoening als alles soepel verloopt en je iedereen goed kunt helpen. Geduld bewaren is key, maar daar ligt ook mijn kracht.” Wat volgens Iris van groot belang is, is om anderen altijd te voorzien van terugkoppeling. Iris: “Mensen waarderen het als je terugkomt op hun vraag.”
De grootste verrassing voor Iris was de menselijke benadering binnen Sité. “Ik heb ontdekt dat in deze sector echte mensenmensen actief zijn. Er is echt aandacht voor huurders, maar daarnaast ook voor ons als medewerkers. Dat is prachtig.”
Het verschil maken
“Waar voor mij de grootste uitdaging zit, maar wat ik ook heel waardevol vind”, vervolgt Iris haar verhaal. “Is het contact met huurders met verschillende achtergronden. Eerlijk gezegd vond ik dat op het begin best spannend. De vragen die we bij klantenservice dagelijks krijgen, zijn vragen waar ik voorheen onbekend mee was. Echter, ze weerspiegelen wel veel van wat er in de maatschappij speelt. Juist bij mensen die het moeilijk hebben of bijvoorbeeld de taal niet goed beheersen, kun je door geduld en aandacht het verschil maken."
Een organisatie die meedenkt
Voor kandidaten die geïnteresseerd zijn in een loopbaan bij Sité heeft Iris het volgende advies: “Je komt terecht in een toegankelijke organisatie met volop uitdaging en doorgroeimogelijkheden. Mocht de functie uiteindelijk toch niet volledig aansluiten bij je verwachtingen, maar de organisatie wel, dan is dit bespreekbaar en worden alternatieve mogelijkheden waar mogelijk onderzocht.”

Balans vinden
Iris zet binnen Sité niet alleen de (telefoon)lijnen door, maar sinds anderhalf jaar ook buiten Sité de lijnen uit. Met dezelfde passie en inzet is ze namelijk regelmatig op het voetbalveld te vinden. Iris: “Er gaat veel tijd naar het gezinsleven. Dan is het ook van belang om op zoek te gaan naar momenten voor jezelf, om op te laden. Die heb ik in het voetbal gevonden.”
Een blik vooruit leert Iris dat ze nog lang niet klaar is met ontwikkelen. “Voor mij is Sité een organisatie die veel mogelijkheden biedt. Ik vind het mooi dat ik in deze rol te maken heb met alle disciplines binnen de organisatie. Op die manier kan ik rustig ontdekken of er voor mij nog vervolgmogelijkheden zijn. Maar tot die tijd haal ik veel voldoening uit de rol zoals die nu is.”

Ben je na het lezen van dit verhaal nieuwsgierig naar de mogelijkheden van werken bij Sité? Bekijk dan onze openstaande vacatures. Wie weet staat er een functie tussen die bij jou past.
