Spring naar inhoud

Klacht

We doen ons uiterste best om u goed te helpen. Maar het kan gebeuren dat u toch niet tevreden bent over onze dienstverlening.

Hebben we uw vraag niet goed beantwoord, een situatie niet naar wens opgelost of bent u bijvoorbeeld onprettig behandeld? Dat vinden we natuurlijk erg vervelend. Neem dan contact met ons op en bespreek het met een medewerker van ons.

Een klacht indienen
Komt u er met onze medewerker niet goed uit? Dan kunt u een klacht indienen. Dat kan op twee manieren:

  1. U vult het klachtenformulier in op Mijn Sité
  2. U stuurt een e-mail naar site@swd.nl

Wanneer krijgt u antwoord?
U ontvangt binnen vijf werkdagen een bericht dat wij uw klacht hebben ontvangen. Binnen tien werkdagen na deze ontvangstbevestiging, reageren we op de inhoud van uw klacht.

Regionale Geschillencommissie
Soms gebeurt het dat we er samen niet uitkomen. In dat geval kunt u de klacht naar de onafhankelijke Regionale Geschillencommissie Oost-Gelderland sturen:

  • Deze commissie is er voor huurders, oud-huurders en woningzoekenden. Deze commissie behandelt uw klacht gratis. 
  • De commissie bestaat uit personen die zijn benoemd op basis van hun opleiding, deskundigheid, ervaring, sociale en maatschappelijke achtergrond.
  • Bij een verschil van mening volgt er een zitting en kunnen beide partijen hun verhaal doen aan de commissie.  De commissie geeft dan een advies aan Sité.
    Het bestuur van Sité neemt uiteindelijk een besluit.
  • De Regionale Geschillencommissie behandelt geen klachten over de huurverhoging, wijziging van de huurprijs en/of de servicekosten. Voor deze klachten kunt u terecht bij de Huurcommissie

Meer informatie over de Regionale Geschillencommissie vindt u hier. U kunt ook direct mailen naar de secretaris van de Regionale Geschillencommissie.

Huurcommissie
Als u het niet eens bent met het advies van de Regionale Geschillencommissie, dan kunt u uw klacht (in sommige gevallen) voorleggen aan de Huurcommissie.

Bekijk hier voor welke onderwerpen u naar de Huurcommissie kunt stappen.

  • Voordat u naar de Huurcommissie gaat, volgt u dus eerst de klachtenprocedure bij Sité.
  • Voor klachten over de huurverhoging, wijziging van de huurprijs en/of de servicekosten kunt u, als u er met ons niet uitkomt,  direct naar de Huurcommissie.
  • Behandeling van klachten door de Huurcommissie is voor huurders niet gratis.

Kantonrechter
Bent u het niet eens met een uitspraak van de Regionale Geschillencommissie of de Huurcommissie? Dan heeft u altijd nog de mogelijkheid om naar de kantonrechter te stappen.