Spring naar inhoud

Nieuwe huurder

Gefeliciteerd met uw nieuwe woning! Wij hopen dat u zich snel thuis voelt. Op deze pagina vindt u informatie die belangrijk is voor u als nieuwe huurder. 

Huur betalen

U betaalt de huur altijd vooraf op de eerste van de maand. In uw huurovereenkomst staat de huurprijs. Huurt u een appartement, dan betaalt u ook vaak servicekosten. Afhankelijk van de huurprijs en uw inkomen komt u misschien in aanmerking voor huurtoeslag. 

Onderhoud aan uw woning: wie doet wat?

Een woning heeft regelmatig onderhoud nodig. Want soms gaan dingen kapot. Een deel van dat onderhoud doen wij. Voor andere reparaties bent u zelf verantwoordelijk.

Een comfortabele woning

Een comfortabele woning is een frisse, gezonde en koele woning.

Klachten?

We doen ons best om het wonen voor u zo prettig mogelijk te maken. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening. 

Bent u niet tevreden over onze dienstverlening? Dan kunt u een klacht indienen bij ons. U leest hier hoe u dat kunt doen.

Regionale Geschillencommissie
Soms gebeurt het dat we er samen niet uitkomen. In dat geval kunt u zich wenden tot de onafhankelijke Regionale Geschillencommissie Oost-Gelderland.

Huurcommissie
Als u een klacht heeft over de hoogte van de huurprijs, de servicekosten of het onderhoud aan uw woning, dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Huurcommissie. Bekijk hier voor welke onderwerpen u naar de Huurcommissie kunt stappen.

Kantonrechter
Als u het niet eens bent met de uitspraak van de regionale geschillencommissie of van de Huurcommissie, dan heeft u altijd nog de mogelijkheid om naar de kantonrechter te stappen.

Bewonersvereniging Siverder

Siverder is een bewonersvereniging die de belangen behartigt van huurders van Sité Woondiensten in het algemeen en van haar leden in het bijzonder.