Spring naar inhoud

Reparatie of storing melden

Wij helpen u als er iets kapot is in uw woning. 

U kunt op twee manieren een melding voor een reparatie doorgeven.

Digitaal 
Via Mijn Sité kunt u makkelijk, snel en op ieder moment van de dag, 7 dagen in de week een reparatieverzoek indienen. Op werkdagen wordt er binnen 48 uur contact met u opgenomen. Meldt u in het weekend een reparatieverzoek? Dan nemen wij de maandag of dinsdag erna contact met u op.

Telefonisch
U kunt ook direct bellen met één van onze onderhoudspartners en een afspraak maken. In het overzicht hieronder staat voor iedere soort melding wie u belt en op welk telefoonnummer.

Of u moet betalen voor de reparatie, hangt af of u lid bent van het service- en glasfonds.

Soort melding Wie belt u? Telefoonnummer
Reparaties in postcodegebied A:
Postcodes 7001 / 7003 / 7004 / 7005 / 7006 / 7007 / 7008 / 7011 / 7031 / 7071
De Variabele (0800) 71 01
Reparaties in postcodegebied B:
Postcodes 6996 / 6997 / 6998 / 6999 / 7002 / 7009 / 7221 / 7223 / 7225 / 7226 / 7227
De Naobers (0314) 36 17 16
Verstoppingen van riool, dakgoot of achterpadputten (als de verstopping is veroorzaakt door uw eigen gedrag, betaalt u de rekening zelf) Van der Velden Rioleringsbeheer (026) 321 5316
Meldingen over CV, warmwater of mechanische ventilatie Energiewacht B.V. (088) 555 3000
Defecte straatverlichting Gemeente Doetinchem/Buha (0314) 37 74 44
Storing watermeter Vitens (0800) 03 59
Gaslekkage Liander (0800) 90 09

Meer weten...

Heeft u een storing van uw  cv ketel? Neemt u dan contact op met Energiewacht via 088-5553000. U kunt met hen een afspraak maken. 

 

De meeste vocht- en schimmelproblemen komen doordat er in de woning onvoldoende aanvoer van frisse lucht is. Het advies is dan ook om vaker te ventileren. In dit filmpje wordt eenvoudig uitgelegd hoe u goed kunt ventileren.

Blijft u last houden van vocht- en schimmelproblemen? Dien dan een reparatieverzoek bij ons in. Dit regelt u via Mijn Sité.

Lid van het Servicefonds
Als u lid bent van het Servicefonds, dan mag u zelf rechtstreeks contact opnemen met Van der Velden. Zij zijn 24 uur per dag, zeven dagen per week bereikbaar op telefoonnummer (026) 321 53 16.

Geen lid van het Servicefonds
Bent u geen lid van het Servicefonds, dan kunt u ook contact opnemen met Van der Velden (of een ander ontstoppingsbedrijf), maar zijn de kosten voor de ontstopping voor uzelf.

Check eerst of er sprake is van een netstoring
U kunt dit eenvoudig controleren bij uw buren: bij een netstoring hebben zij ook geen stroom. Belt u dan het nationale storingsnummer 0800 - 9009.

Alleen een storing in uw woning? Doe de stekkerproef
Is er alleen geen stroom meer in uw eigen woning, dan kunt u eerst een zogenaamde stekkerproef uitvoeren om te achterhalen of de stroomstoring wordt veroorzaakt door een elektrisch apparaat. U haalt hiervoor alle stekkers uit het stopcontact. Denkt u ook aan stekkers van inbouwapparatuur zoals een afzuigkap en de cv. Vervolgens zet u de knop van de aardlekschakelaar weer om en steekt u één voor één de stekkers weer in het stopcontact. Zo ziet u welk apparaat een probleem oplevert. Mocht blijken dat één van uw apparaten de stroomstoring veroorzaakt, dan zijn de kosten voor uzelf.

Ligt het niet aan uw eigen apparaten, dien dan een reparatieverzoek in via Mijn Sité.